Globální soundtrack

Latinskoamerická kultura se šíří po celém světě

Globální soundtrack

Koláž: Ricardo Santos

15.12.2025|~1 min čtení

Autor: Sarah Birkeová, vedoucí pobočky pro Mexiko, Střední Ameriku a Karibik, The Economist

V roce 2026 dostanou soundtracky, filmová plátna i knižní pulty výrazný latinskoamerický nádech. Kulturní průmysl tohoto regionu, kdysi považovaný za okrajový, se stal středobodem globální zábavy. Od portorického Bad Bunnyho a mexického Pesa Plumy, kteří vévodí americkým hitparádám, až po Netflix investující miliardy do mexické produkce si umělci z tohoto regionu získávají publikum nejen mezi Latinoameričany a Hispánci ve Spojených státech, ale i daleko za jejich hranicemi.

Latinská Amerika není

Máte již ročenku zakoupenou? Přihlaste se vpravo nahoře.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 88% článku.

Cognito - detail článku

Náš web používá cookies. Díky tomu vám můžeme nabídnout více efektivní uživatelský zážitek. Souhlas k ukládání cookies udělíte kliknutím na tlačítko „Souhlasím".

Souhlas můžete odmítnout .